Tuesday 1 February 2011

Home » , » Say No To Valentine's Day 2011

0 Say No To Valentine's Day 2011


Sempena Hari Memperingati Kekasih atau lebih dikenali sebagai Valentine's Day pada tahun ini, Miss beyond tidak ketinggalan untuk merekabentuk grafik untuk campaign Say No To Valentine's Day yang bukan anjuran sesiapa. Iyalah tahun lepas portal ILuv Islam telah menganjurkan kempen ini dengan mengadakan pertandingan merekabentuk yang mana Miss Beyond segan nak masuk, maklum kreativiti bukan tahap gaban.

Apapun Miss Beyond tertarik dengan kempen ini dan dirasakan setiap kali Februari datang, maka Miss Beyond cuba lapangkan juga masa untuk merekabentuk grafik yang baru untuk kempen ini. Diri hamba yang jahil ini sangatlah lemah dan tidak pandai berdakwah maka Miss Beyond hanya mampu berdoa dan lakarkan idea digital dari setitis bakat sebagai medium untuk seruan 'amar makruf nahi mungkar'. Berkesan atau tidak Miss Beyond serahkan pada Allah S.W.T sahaja.

Semasa mencari idea dan bahan dari Google, Miss Beyond ada juga merayau di forum sekian-sekian yang majoriti ahlinya adalah non-Muslim. Bukan apa topiknya pun meminta pandangan tentang Say No To Valentine. Miss Beyond bukan mahu wujudkan sensitiviti perkauman di sini tapi sekarang ada saja sensitiviti umat Islam disentuh, dipersoalkan. Kalau tidak faham tentang Islam dapatkan maklumat dan penjelasan mengenai agama yang suci ini, apa peraturan dan etikanya. Hormati agama Islam kerana ianya agama rasmi negara ini. Berbalik kepada Valentine pula, untuk forumer di forum itu, Miss Beyond ingin tegaskan kempen Say No To Valentine itu untuk pemuda-pemudi, muslim-muslimah, lelaki-perempuan yang dari agama kami iaitu Islam, walau apapun bangsanya janji ia Islam. Kami tidak melarang kamu menyambutnya tapi kami melarang saudara seagama kami menyambutnya. Kami tidak mahu biarkan mereka hanyut dalam kemaksiatan yang dilarang keras oleh agama kami. Perlakuan maksiat yang sememangnya membawa kepada keruntuhan moral dan gejala sosial serta mewujudkan pelbagai kesan negatif  dalam pelbagai perkara. Rasanya kesan gejala sosial tidak terbatas kepada sesuatu kaum atau agama saja, tapi keseluruhan. Adik-adik remaja, saudara seagamaku yang ingin juga menyokong dan menyambut Valentine ini, kasihan kat kamu...

"Ayuh Muslim, Never celebrate and Say No To Valentine's Day..."

Sekian dari saya,

Happy Designing and Happy Blogging...





0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms