Monday 16 August 2010

Home » » Ahlan Ya Ramadhan 1431

0 Ahlan Ya Ramadhan 1431

Assalamulaikum w.b.t.. Salam Ramadhan al-Mubarak.....


Seperti yang tertera di blog saya sebelum ini, gambar-gambar ini telah ada di bahagian atas post dan di sidebar kanan. Apapun saya buat juga posting mengenainya.

E-card kali ini lebih simple berlatar biru dengan corak islamik yang ringkas. Khat Ramadhan Kareem dan Islamic Pattern saya perolehi di Vectorise. Boleh download percuma di sana dan jangan lupa link or credit back to them. Khat Ramadhan Kareem ni saya buat ada "noise".... ia bukan bermaksud bising (gambar tak boleh membuat efek bising ya.. ) tapi corak.. err yang dot2 kecil-kecil dalam khat tu.. aiyoo nak reti nak terang la..hahaha "Noise" diperlukan untuk membuat animated image. E-card ini telah saya saved dalam format gif dan juga jpeg dan membiarkan noise tu macam tu ajer.. Syyy.. diam-diam, dont make noise... :)




Banner Ramadhan pula saya pilih latar coklat dengan gambar masjid Terapung. Saya tambahkan Islamic Ornament dan guna brush half tone untuk dapatkan tona seperti di atas. Lebih mudah guna brush saja. Brush boleh di download dari http://www.brusheezy.com/

Terima kasih ya En. Mohzam dari jomconteng.blogspot yang syorkan saya ke Vectorise untuk dapatkan khat Ramadhan dan juga ke Sifoo.com. Lamanya tak ke Sifoo, sampai kena daftar lain. Terkejut melihat perubahan Sifoo. Rasa masuk ke alam lain pulak, hehe.. jangan alam bunian sudah.. Anda boleh dapatkan ole-ole kat sana, bukan kuih tapi freebies yang boleh anda download. Terima kasih juga Sifoo Imran sediakan ole-ole untuk kami.

Anda boleh juga dapatkan Wallpaper Ramadhan kat jomconteng. Semua cantik-cantik.. Example macam pic kat bawah ni.. LCD saya dah bergaya dengan salah satu wallpaper tu.. jom... tukar kertas dinding baru... :)









0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms