Saturday 9 April 2011

Home » » TAG : Bahan Bacaan Kegemaran Saya

0 TAG : Bahan Bacaan Kegemaran Saya


Assalamulaikum w.b.t..

Tajuk posting yang tertera adalah taging daripada Kak Wawa dan kali ini saya berpeluang untuk join memandangkan terms and conditions yang mudah.Ok let's check apa dia peraturan taging kali ni..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Peraturan Tagging 'Bahan Bacaan Kegemaran Saya'

1. Link kan entry ini ke blog anda

2. Nyatakan 1 jenis bahan bacaan yang menjadi kegemaran anda (cth: novel cinta, buku agama, motivasi, seni dan kraftangan) 

3. Nyatakan 1 penulis kegemaran anda dan kenapa?
4. Nyatakan 1 penerbit yang anda gemari
5. Nyatakan waktu bila biasanya anda membaca dan berapa lama masa yang diambil untuk menghabiskan bacaan
6. Nyatakan salah satu tajuk yang menjadi kegemaran anda (yang ditulis oleh penulis yang anda minat tu...)
7. Tag 5 orang untuk senaraikan Bahan Bacaan Kegemaran mereka pulak
8. Dah selesai, link kan entry anda tu kat ruangan COMMENT entry ini



Nota

1. Game ini berlangsung sehingga 22 April 2011

2. Entry anda akan diundi secara rawak untuk menerima GIFT iaitu A SET OF BOOKMARK daripada saya
3. Peraturan 3 & 4 mungkin tiada kena mengena kerana ada penulis yang menulis untuk penerbit yang berlainan.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Link posting asal / host taging game ni : Bahan Bacaan Kegemaran Saya


'Bahan Bacaan Kegemaran Saya'


credit to allposters.com


1. Buku atau majalah kegemaran saya ialah tentang design, motivasi dan cinta berunsur Islamik.





credit to jijah95.blogspot.com

2. Salah seorang penulis kegemaran saya ialah Fatimah Syarha Mohd Nordin selain Habiburahman El Shirazi. Tulisan dan garapan  beliau dalam buku Pemilik Cintaku setelah Allah dan Rasul  amat menarik. Penceritaan pengalaman dirinya  (walaupun tidak dinyatakan secara terang-terangan namun kita boleh agak kan...) menjadi teras dakwah yang disasarkan kepada golongan pemuda-pemudi Islam agar menjadikan cinta itu lebih diberkati. 





 credit to ekafahara.blogspot.com


3. Sebenarnya saya tak kisah sangat tentang penerbit, yang penting bahan bacaan itu menarik tapi kalau nak listkan. penerbit pilihan  saya ialah dari Alaf 21 untuk novel-novel dan Karangkraf untuk majalah-majalah. Sebab ape ye.. banyak pengeluaran dan banyak pilihan kot.. Satu lagi penulis pun best2 la jugak..






4. Tak ada waktu khusus untuk melunasi hobi membaca ini, mana-mana waktu terluang siang atau malam, hari biasa atau hari minggu janji bahan bacaan dapat dihabiskan secepat mungkin. :D






credit to duniaimanis.blogspot.com


5. Satu tajuk kegemaran saya ialah Pemilik Cintaku setelah Allah dan Rasul. Kekaguman sebentar baca buku ni, nak laksanakan sendiri visi2 seperti ini masih belum mampu.. huhu.. Insya Allah kalau berpeluang...



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peserta yang best dan sporting yang saya nak tag seterusnya ialah :
p/s: kalau x busy dan x keberatan sudilah join yer kawan2..



1) Cik Kala ... sporting abis join previous tag... sheoll x minat baca.. its ok dear

2) Miss Agent .. beliau ini sgt suka membaca. sesuai sangatlah masuk ni..  dah masuk.. hehe

3) Aqishah... i just try to tell her to join...


4)


5) dan seterusnya akan saya listkan dan tag kemudian yer..

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms