Saturday 24 October 2009

Home » , , , » The Revenge Of The Dragon

0 The Revenge Of The Dragon

:hi:dan assalamulaikum...Entri kali ni.. pasal dragon, Bukan filem atau storybook tapi tutorial photoshop kali ni.



Tutorial ni pun saya ada refer kat Internet. Semua 50 step, tapi sebagai 'lazy designer' menarisaya skip banyak step dan buat pandai-pandai sendiri... Modify sana modify sini.. janji hasil dia tak lari daripada 50%. Tapi tak kisah la kalau anda bagi saya markah 50% pun.. Tu sesuai dengan kemalasan saya.. dan tandanya saya kena usaha lagi.. sengihnampakgigi


Below is the result of the Ps Tutorial...


Dalam Toturial ini banyak guna 'Adjustment Layer'. Then adjust dia punya 'Colour Balance', 'Brightness and Contrast' dan 'Layer Mask'. Setiap satu imej kena adjust semua ni.. Tapi saya cuma adjust brightness kat 'Curve Adjustment Layer'. New experience saya belajar ialah bongkah tanah tu sebenarnya imej sebuah bukit. So, kita transform saja dia guna 'Rotate'.

Second things ialah cara buat aliran lava... Select 'Brush Tool', setkan warna putih dan setkan saiz brush 1px atau 2 px. Pada 'Layer Style', 'Outer Glow' warna merah dengan 'Blend Mode' 'Colour Dodge' dan 'Inner Glow' warna kuning dengan 'Blend Mode' 'Normal'. then buat aliran lava kat mana perlu. Tapi saya tak puas hati dengan aliran kat atas castle tu.. Ya ampunn.. doamemang tak menjadi..

Sumber : Photoshop Lady.com (I'm a photoshop lady too...rindu)
Imej-imej boleh didapati dari Deviant Art, tapi kena daftar dulu. links dah ada dalam tutorial Photoshop Lady..

p/s : Terima kasih banyak kepada Cikgu Constantin Potorac yang bagi begitu banyak step tutorial ini.. ngantuk tapi dengan result WOW... yang dia punya larr..

Salam dari saya, happy designing and happy blogging..babai

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms