Monday 30 August 2010

Home » , , , » LO Digital Scrapbook Anak Buahku

0 LO Digital Scrapbook Anak Buahku

Assalamulaikum.. salam Ramadhan al- Mubarak.. Untuk anak buah saya yang baru, saya telah mengedit gambarnya dan buatkan Digital Scrapbook untuknya.. Baby ni adalah anak buah saya yang ke 11, lahir pada 28.08.2010 baru-baru ini.. Anak buah perempuan yang ke 4 dan selain tu 7 lagi adalah lelaki. Kat bawah ni LO Digital Scrapbook baby tu yang sempat saya buat. Oh ya.. baby ini masih belum diberi nama lagi..



Diabadikan dalam fake magazine cover...
(made in beyondmindeyesstudio)



Bar code tarikh lahir baby ni...



Tido ajer yer.. pergi kedai abah cepat..
orang nak beli topup tu..




Baby tengah tengok tangan dia.. kenapa
ada kain kat tangan ni.?



Elephant, Rhino, Giraffe and Monkey want to play with you



Baby ceria.. "Daddy Is My Hero"- Her first shirt



Atas kiri : Kakak ipar (Haniza)
Bawah kiri : kakak ipar pd kak haniza
Kanan : baby lah.. nak kuar wad dah ni...



SEMALAMAN DI HSNZ.. Pada 27.08.2010, lebih kurang dekat pukul 12 malam, terima panggilan telefon dari abang no.2 minta temankan kakak ipar nak bersalin.. Laa nak bersalin dah ke.. tak nak tunggu esok pagi? Maka sepantas kilat saya bersiap-siap dan kemas barang, for sure malam tu tidur hospital. Mula la kalut mengemas, yang penting broadband tu huhu.. sempat lagi tu.. Mujurlah jalan tak jam, cuma lampu merah di traffic light yang melambatkan. Tapi kakak ipar cuma sakit je bukan "dan-dan" nak bersalin.. Kalau tak, bersalin dalam kereta? Siapa bidannya? Saya? Wooh.. ngeri-ngeri...

Sesampai di HSNZ Kuala Terengganu.. dah la salah jalan, ingat nak ke kecemasan ke.. So pergi semula ke pintu utama.. Ishhh kalut punya pasal.. Setelah daftar dan kakak diperiksa, saya pun tunggu kat luar.. Sambil menunggu sempat lagi main Ym, x der laptop cuma hp saya jer.. Terkejut kawan saya bila saya cakap ada kat hospital, tanya siapa sakit.. Setelah diberitahu kakak ipar nak bersalin, saya pulak yang kena sound, "dah awak bila nak bersalin..?" wakaka.. kita pulak.. kurang asam punya awak.. nakal ekk...

Setelah diperiksa beliau dimasukkan ke wad menunggu bersalin... Lama jugak ni.. Saya steady jer duduk menunggu kat kerusi di luar bilik pemeriksaan.. Alamak.. battery hp abis la.. Kat depan tu ada plug.. saya dah siap jeling-jeling plug tu, nak gi charge tak berani.. Lama jugak tunggu.. tak bersalin lagi.. Saya ni macamana.. tak tidur ni.. Mana boleh dan mana selesa tidur atas kerusi macam tu.. tempat public pulak tu.. orang lalu lalang.. bercampur lelaki perempuan.. Ada makcik-makcik siap bawak tikar tidur kat atas lantai... saya tak lah.. malu arr macam tu. anak dara mana leh wat macam tu.. hilang kesopanan dan keayuan.. hoho..

Tak lama abang saya datang lagi... Saya tanya nak charge hp, dia kata boleh kot.. So dengan berani saya pergi charge. Lebih kurang 15 minit.. nurse-nurse keluar dengan patient... "Adik.. tak boleh charge ye...." "Ye...ye..kejap...." haha.. kan dah kena sound.. Nasib baik tak ramai orang.. Tapi saya rasa orang lain pun faham, kalau dalam keadaan kecemasan macam tu, bateri hp habis, mesti susah nak buat panggilan..kan.. hehe.. Tapi tak apa, dapatla charge sekejap...

Saya bersahur dekat dekat pukul lima pagi dengan nasi goreng dan teh o panas yang abang beli. tak apalah tak selesa sikit pun.. janji besok dapat berpuasa. Lebih kurang pukul 6 kakak dihantar ke dewan bersalin.. Saya pulak yang berdebar-debar. Tapi alahai tak bersalin jugak.. Jam 7,8 dah 2 kali gi bertanya nurse kat kaunter dewan bersalin.. Menuggu dalam keboringan.. borak jugak dengan makcik yang menunggu menantu dia bersalin, tiba-tiba dia hadiahkan saya sesuatu, benda ni biasa jer tapi memang penting diwaktu memerlukan.. hehe dan juga sepotong doa.. Minta maaf tak boleh nak beritahu apa benda itu hehe.. :)

Akhirnya kakak ipar dibawa keluar jugak setelah selamat bersalin pada jam 7 pagi.. Eeii nurse ni, kita tanya 2 kali tapi diberitahu belum bersalin. . tentulah sekeluarga risau. Alhamdulillah dapat bayi perempuan seperti saya nak, tapi memang doctor scan perempuan. Beratnya 3 kg lebih. Tak ada masalah apa cuma lemas sekejap setelah lahir, tapi alhamdulillah baby ni ok.

Setelah masuk ke wad post natal.. dapat la saya tengok puas-puas. Apa yang lucu bila je dia dengar baby lain nangis.. dia pun nangis sama.. Lagi kuat suaranya.. Amboi buka loudspeaker tu...Tak dapat nak snap gambar dia, kehabisan bateri hp. Dalam pukul 12 saya pergi ke Surau HSNZ, nak berehat.. Dah la surau ni depan pantai.. badan dah letih, kena plak angin pantai.. fuhh mengantuk.. dapatlah rehat dan qadha tidur semlam.. hehe...Dapat charge hp lama-lama. Lebih kurang pukul 5 petang saya naik balik ke wad.. Dapatlah saya snap gambar dia banyak-banyak dan ambil video.. Setelah uruskan pendaftaran keluar dengan kakak ipar kakak, dapatlah si ibu dan bayi keluar.. Abang hantar saya balik dulu kemudian baru balik rumah kakak ipar, anak buah saya yang tunggu kat rumah saya tu bukan main excited lagi bila tengok ibu bapa mereka pulang bersama adik yang baru..


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms