Saturday 18 September 2010

Home » » Aidil Fitri 2010

0 Aidil Fitri 2010

Salam Lebaran... Hari Raya tahun ini amat sederhana bagiku.. Nasib baik teringat nak beli baju raya, kalau tak, jadi macam satu tahun tu tak ada langsung baju raya sebab terlupa nak tempah, tak sempat beli gara-gara sibuk dengan final project masa study zaman dulu-dululah.. Persiapan untuk diri pun cukup hanya 3 pasang baju kurung dan 2 blouse yang sederhana, tak der vogue 2 lagi dan tak der blink2 lagi.. haha.. Bukan pergi berjalan raya sangat pun, cuma pakai saja dan kemudian duduk kat dapur.. huhu. Kemeriahan raya di rumah pun kurang terasa sebab tak ramai saudara mara yang datang berkunjung pada tiga hari raya pertama berbanding tahun-tahun lepas yang mana sudah ditempah juadah raya: nasi minyak, laksa dan nasi dagang.

Masing-masing malas nak berjalan raya.. yerlah jam terlalu teruk di sepanjang jalan terutamanya pusat bandar Kuala Terengganu. Siapa yang tahu jalan short cut oklah.. Lepas raya jam lagi, warga kota yang dah habis bercuti berpusu-pusu pulang ke destinasi masing-masing. Dalam perjalanan mesti singgah punyalah shopping after raya kat Pasar Payang, beli keropok Lekor Losong atau di sepanjang jalan di Marang, kat Kijal pulak tentunya Lemang Kijal yang glamour jadi pilihan. Alhamdulillah sekurang-kurangnya perantau ni masih ingat dan mahu meneruskan trend balik kampung. Saya tak balik kampung (area K. Terengganu je), beraya kat rumah je setiap tahun, maklum atuk nenek dah tak ada, yang dekat kampung pakcik-makcik di kampung, KL dan Negeri Sembilan pula yang datang ziarah kami.

Adalah jugak beberapa keping foto raya bersama mereka tapi saya malas plak nak exposed diri saya yang ada dalam gambar tu kat sini.. Nak crop tak sesuai.. jadi dipaparkan foto-foto anak-anak buah yang beraya sakan. Err tahun ini saya tak bagi duit raya untuk anak buah (maklum company sendirian berhad), jadi diorang pula yang bagi saya duit raya.. ada yang bagi seringgit, ada yang bagi dua ringgit.. Sebenarnya nak membodek saya sebab nak main games kat komputer saya.. Haha dah macam cc la pulak.. payah nak nak tutup cc ni, yang kecik nak main games, yang besar sikit nak ber FB.. Ish..ish.. raya pun tak cuti ker games dgn FB tu.. hehe

Anak buah saya cuma main bunga api je..
Ada ke dipaksa saya main sama? Kwang3x...



Tg. Noor Aliya Syahirah
Anak buah saya yang baru.. baru pertama kali beraya
sedondon gaun dengan sampul raya celcom.. biru dan putih.


Anak buah saya yang lama.. 4 tahun dah beraya hehe..
Awek kecik makin vogue berbaju kurung merah dan
kasut hitam putih berkilat nak pergi raya...


Tak ketinggalan anak dara meningkat remaja
Aiena & Adwina nak vogue jugak..


Nazeem, Yash Ammar (anak cousin), Nizam dan Alif
seronok main games.

Sekian dari saya..

"Happy Designing and Happy Blogging"


p/s : dah beraya design dan blogging la pulak

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms