Saturday 18 September 2010

Home » , » OPEN BLOG VS OPEN HOUSE

0 OPEN BLOG VS OPEN HOUSE

Jom Menjamu Selera Mata...

Nasi Beriani, Laksa Terengganu, Lemang, Almond London, Tat Nanas, Batang Buruk,
Puding Cocktail dan lain-lain pilihan beyondmindeyesstudio




Mari kita lihat istilah-istilah ini:

OPEN HOUSE : Trend membuat rumah terbuka dalam bulan Syawal dengan menjemput kawan-kawan dan saudara-mara beraya bersama dan dihidangkan dengan juadah istimewa.

OPEN OFFICE : Istilah open office ialah perisian macam Microsoft Office jugak, sebuah set perisian produktiviti pejabat. Ia sumber perisian terbuka yang di taja oleh Sun Microsystems tapi kita tak nak bincangkan pasal perisian kat sini.

"OPEN OFFICE" : Warga pekerja pejabat juga tak ketinggalan buat style open house ni. Jika dibuat di pejabat, kita sebutlah "open office" yer tak..?

"OPEN BLOG" : bukan bertujuan blog dibuka untuk ditulis orang lain, tapi sekadar dijemput ziarah dan menjamu mata dengan visual juadah dan kuih muih yang disediakan si penulis blog.. Saya lah tu... (istilah open blog kat sini je ada kot.. Jangan percaya istilah merapu ini.. hehe)


Jomlah rasa juadah dan kuih muih ni.. tapi saya hanya mampu paparkan visual sahaja.. bukan juadah dan kuih muih real... Maklumlah di alam maya ini semua virtual.. Tak mampu nak nak buat open house betul-betul punya untuk pengunjung dan kenalan blog ini, maklumlah blog pun pada tahap yang tak berapa nak "pemes" ni mana ramai pengunjung sangat dan anda juga ada di merata-rata tempat.. Samada yang saya kenali ataupun tidak. Masih lagi tercari-cari siapa pengunjung setia dari Seri Kembangan (tapi Feedjit tulis Seri Kembangan, Negeri Sembilan) yang suka view KIds At The Zoo (Playground) dan juga pelawat dari Jakarta Raya yang selalu juga ke sini. I would like to thank to local and foreign visitors for your regular visits to this blog. Have a nice surfing here no matter what your race and religion in the name of sharing knowledge and skills. For Muslims all around the world out there.. I wish you Happy Eid Mubarak.


Semua imej di atas bukan saya punya (kecuali tudung saji berhias tu).. cuma editting saja.. Di bawah ni pemilik beberapa imej tersebut, credits to them. Bukan senang nak promo-promo web dan blog orang ni, siapa yang nak tahu lebih jelas sila ziarah ke sana lah ye.. Mana tahu yang terpandang resepi nak cuba atau yang terpandang jualan nak tempah untuk tahun depan.. rezeki tuu.. hehe

http://www.eats.my/recipe.php?id=21
http://www.pahang-delights.com/lemang.html
http://munirahghazali.fotopages.com/?entry=941779
http://tourism.terengganu.gov.my/culinary/laksa.htm
http://kuihrayaodah.blogspot.com/2009/08/almond-bar.html
http://mycookiesrecipe.blogspot.com/2009/07/pineapple-tart-tat-nanas.html
http://krafkasihjie.blogspot.com/2010/04/bekas-kuih-menarik-harga-menarik.html





0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms